ביג • הגרש"א שטרן: "יש להעביר הפוליסות לחברות שלא יפגעו בשבת"

שלמה בן יוסף | צילום: יהודה פרקוביץ No Comments on ביג • הגרש"א שטרן: "יש להעביר הפוליסות לחברות שלא יפגעו בשבת"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלכה למעשה: בבתי ההוראה דנו אתמול בפסק ההלכה שפורסם אתמול ואשר יצא מבית מדרשו של הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רב מערב בני ברק ומי שנמנה על בית דינו של מרן בעל ה'שבט הלוי' זי"ע, אשר הורה הלכה למעשה כי יש להעביר פוליסות מחברות ביטוח המשקיעות בחברות מחללות שבת, לחברות המבטיחות כי הכספים לא יושקעו בחברות המחללות שבת.

המענה ניתן לשאלתו של מנהל מוסד חינוכי ידוע, ששאל האם עליו להעביר את הפוליסות של עובדי המוסד לאור ההתפתחויות בפרשיית 'ביג'. התשובה שניתנה לשאלה היתה חד משמעית והיא מבהירה כי אין להחזיק בפוליסות אלו כאשר ישנו חשש כי בעליהן יהנה מריווחי פעילות החברות בעצם יום השב.

והרי לשון התשובה: "בנידון שאלתך האם מותר להחזיק אג"ח ומניות של חברה המחללת שבת בריש גלי. הנה הדבר פשוט וברור שיש להימנע מלהשקיע כספים בחברות המחללות שבת, בפרהסיא ובריש גלי, ואסור לאדם מישראל לתת יד להריסת חומת השבת בארצינו. ואם יש לו אג"ח, מניות או חלק באחד מחברות אלו, בודאי דעליו להוציא אותם ולהעבירם בהקדם להשקעה בחברות אחרות שאינם פורצים את החומה המקודשת השומרת על עם ישראל מיום היותו לגוי.

"וישמחו במלכותך שומרי שבת, עם מקדשי שביעי כולם ישבעו ויתענגו מטובך. החותם בברכת השבת".

יצויין כי כפי שפורסם בשבוע שעבר, הורה אף הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד ירושלים, כי אין להשקיע בחברות המחללות שבת כאשר בהתאם להנחייתו משך בעל הון חרדי את הכספים שהשקיע ב'ביג'.



0 תגובות